Specyfika działań reklamowych na Instagramie

Ostatnie lata przyniosły dynamiczny rozwój reklamy na Instagramie. Aplikacja, z której na świecie regularnie korzysta ponad miliard osób miesięcznie, daje markom szereg możliwości promowania swoich usług oraz produktów. Zastanawiasz się, czy warto podejmować tego typu działania, chcesz wiedzieć ile kosztuje reklama na Instagramie i jak można ją zrobić? Jeśli na minimum jedno z powyższych pytań odpowiedziałeś twierdząco, koniecznie sprawdź nasz poradnik.

strony www

Reklama na Instagramie – to się opłaca!

Tego, że warto inwestować w działania wzmacniające popularność firmy wśród użytkowników najpopularniejszej aplikacji zdjęciowej na świecie, dowodzą liczby. Z ponad miliarda aktywnych użytkowników Instagrama, ponad połowa przegląda nie tylko zdjęcia, ale również stories. Również więcej niż 50% osób korzystających z aplikacji przyznaje, że minimum raz w miesiącu poszukuje w jej zbiorach inspiracji, osobistości, produktów czy marek (źródło: https://about.instagram.com/about-us&gt). Według danych serwisu Why So Social w Polsce Instagram używany jest przez ponad 7 mln osób, z czego blisko 60% stanowią kobiety, a 20% to osoby w wielu 18-25 lat. Rosnąca popularność serwisu idzie w parze z coraz większym zaangażowaniem marek, korzystających z możliwości płatnej reklamy w aplikacji.

Darmowe zdjęcia i grafiki – najpopularniejsze stocki

Ze źródeł udostępniających darmowe zdjęcia do użytku komercyjnego możesz korzystać całkowicie bezpłatnie. Zwykle jedyny warunek, który musisz spełnić, dotyczy założenia konta w serwisie. W zamian za to możesz pobierać bezpłatnie wysokiej jakości fotografie oraz grafiki udostępniane przez autorów na zasadzie licencji CC (Creative Commons). Do najpopularniejszych baz ze zdjęciami oferowanymi za darmo należą m.in.: Pixabay, Unsplash czy Pexels. Każdy z tych serwisów współpracuje z profesjonalnymi fotografami, oferując ponad milion plików JPG, PNG, ilustracji oraz grafik wektorowych na potrzeby projektowania.

strony www

Jak zrobić reklamę na Instagramie – dostępne możliwości

Ludzie używają Instagrama nie tylko po to, aby obejrzeć tam ładne zdjęcia, ale jednocześnie, znaleźć inspirację w naprawdę wielu dziedzinach życia: od przepisu na ciasto, poprzez pomysł na fryzurę, modowe stylizacje aż po najgorętsze trendy w urządzaniu mieszkań. Biorąc pod uwagę potencjał i zasięgi generowane przez Instagram reklama w tym serwisie, stanowi niemal gwarancję wymiernych korzyści biznesowych oraz wizerunkowych.

Pierwszą z możliwości oferowanych przez aplikację stanowi publikowanie sponsorowanych postów, które użytkownicy mogą polubić i skomentować. Na pierwszy rzut oka reklama na Instagramie nie różni się więc niczym od standardowych fotek dodawanych przez innych

użytkowników. Widoczna liczba lajków oraz komentarzy działa jak dowód społecznego zaufania, co nadaje marce i jej komunikatom jeszcze większej wiarygodności.

Feed to niejedyne miejsce, w którym może pojawić się reklama – Instagram umożliwia również dodawanie sponsorowanych materiałów do firmowego InstaStory. To krótkie, dostępne wyłącznie przez 24 godziny relacje, które pojawiają się nad tablicą ze zdjęciami. Wielu użytkowników najpierw sprawdza story, a dopiero potem przechodzi do oglądania zdjęć obserwowanych przez siebie osób. W stories możesz umieścić zarówno krótki filmik, jak i zdjęcie lub grafikę, wraz z bezpośrednim linkiem do strony firmowej lub sklepu internetowego. To także idealne miejsce, aby zaprezentować, jak działa dany produkt, czy jak prezentuje się w pełnej krasie. Innym sposobem na reklamę są także relacje na żywo, które służą do podtrzymywania relacji z odbiorcami. Najczęściej wykorzystuje się je do tzw. Q&A, czyli Pytań i Odpowiedzi, gdzie potencjalny klient może dowiedzieć się czegoś więcej
o marce.

strony www

Koszty działań reklamowych zależą od skali kampanii oraz jej popularności wśród użytkowników. Podobnie jak na Facebooku, również tutaj płacisz za liczbę wyświetleń zdjęcia lub relacji (model CPM). Dzięki temu możesz w elastyczny sposób planować kampanię, dostosowując ją do budżetu, którym dysponujesz. To, jakie efekty przyniesie Ci reklama na Instagramie, zależy przede wszystkim od skali podejmowanych działań. Jeśli jednak zależy Ci na zwiększeniu popularności marki wśród użytkowników mobilnych, już dziś pomyśl o promowaniu firmy w ten sposób.