Zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego poszczególne strony oferują takie, a nie inne zastawienia kolorów? Jeśli zajmujesz się tworzeniem serwisów www lub chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją witryną, przyciągając na nią kolejnych użytkowników, kolory w internecie nie powinny być dla Ciebie przypadkowe. Poznaj znaczenie psychologii barw, dowiedz się, jak umiejętnie je ze sobą łączyć i sprawdź, które kolory na stronę internetową
sprawdzają się najlepiej.
1. Żółty – jest kolorem ciepłym, radosnym i najskuteczniej przyciągającym wzrok. Stosując go w serwisie, zwrócisz uwagę odbiorcy na konkretny element.
2. Czerwony – wzbudza silne, często skrajne emocje, bywa też utożsamiany z ostrzeganiemoraz przekazywaniem pilnych wiadomości.
3. Niebieski – to kolor, który uspokaja i daje poczucie bezpieczeństwa. Wprowadza harmonię, a także wzbudza zaufanie.
4. Czarny – z jednej strony symbolizuje żałobę lub zło, z drugiej zaś – kojarzy się z luksusem czy wyrafinowaniem.
5. Pomarańczowy – postrzegany jako barwa energetyzująca, pobudzająca do działania, bardzo często wybierana do wyróżniania przycisków Call To Action
6. Zielony – uspokajający, kojarzący się z naturą kolor, idealny dla przedsięwzięć, chcących być postrzeganymi przez pryzmat ekologii i harmonii ze środowiskiem.
7. Różowy – barwa romantyzmu oraz miłości, stereotypowo postrzegana jako kolor kobiecy, utożsamiany z pozytywnymi emocjami.

Kolory stron internetowych a płeć użytkownika
Wiedząc, co oznaczają poszczególne barwy i jakie skojarzenia wywołują, łatwiej zaplanujesz kolory na stronę www. Musisz jednak pamiętać o dostosowaniu kolorystyki serwisu do grupy docelowej. Przykładowo, jeśli sprzedajesz produkty adresowane do mężczyzn, powinieneś wiedzieć, że preferują oni barwą niebieską, czarną oraz zieloną, z kolei raczej nie lubią pomarańczowego, różowego czy fioletowego. Niebieski, fioletowy i zielony to z kolei ulubione barwy pań, które mniej przychylnie reagują na strony, gdzie dominują szarości, brązy oraz odcienie pomarańczowego. (źródło: kissmetrics.com)
Koło kolorów – najważniejsze zasady dobierania barw
Ciekawą metodę, pozwalającą skutecznie zestawiać ze sobą kolory w internecie, stanowi koncepcja koła barw. Zakłada ona umieszczenie wszystkich najpopularniejszych odcieni na kole 360° tak, aby najjaśniejsze kolory znajdowały się najbliżej centrum. Możesz z niej skorzystać na kilka różnych sposobów: wybierając kolory leżące naprzeciwko (dominujący i dopełniający), stawiając na trzy barwy oddalone o 120° (zasada tirady), czy dobierając barwy znajdujące się blisko siebie, zgodnie z zasadami analogii lub podzielonej komplementarności.

Pamiętaj, że niezależnie od wybranych barw, najlepsza kolorystyka strony to ta zaprojektowana z umiarem. Na potrzeby jednego przedsięwzięcia, nie używaj więcej niż 3-5 odcieni. Dzięki temu zachowasz spójność oraz harmonię projektu, a wybrane zgodnie z powyższymi zasadami kolory na stronę internetową nadadzą jej profesjonalnego, estetycznego i nowoczesnego wyglądu.