Każdemu z nas zdarzyło się przynajmniej raz zaplanować zakupy w sklepie internetowym, po czym wyjść ze strony, nigdy nie kończąc transakcji. Statystyki pokazują, że już niemal 70% zamówień nie jest finalizowanych. Problem dotyczy także Twojego serwisu? W naszym wpisie poznasz skuteczne sposoby na porzucone koszyki.

Skróć czas transakcji do minimum
Obecnie wszyscy wymagamy płynnych oraz sprawnych procesów. Dotyczy to zwłaszcza naszych zachowań w internecie. Zbyt długa ścieżka zakupowa irytuje klienta i może skłonić go do zakończenia odwiedzin przed czasem. Ogranicz liczbę kroków do minimum, aby zmniejszyć sumę porzuconych koszyków. Wyświetl w serwisie pasek progresu, dzięki któremu użytkownik będzie dokładnie wiedział, w którym momencie transakcji się znajduje. Jeśli dany sklep żąda wykonania skomplikowanych kroków, wybierzemy raczej taki, gdzie złożenie zamówienia jest szybsze.

Wyślij e-maila z przypomnieniem o dokończeniu transakcji
Zaplanuj automatyczną wysyłkę wiadomości, która przed upływem 24 godzin przypomni klientowi o możliwości dokonaniu zakupu. Remarketing to najczęściej wybierana strategia odzyskiwania porzuconych koszyków. Odpowiednio zaplanowany i spersonalizowany mailing nakłoni klienta do powrotu na stronę oraz dokończenia transakcji. Możesz nawet zachęcić użytkownika do uzupełnienia zamówienia o produkty najczęściej wybierane przez innych, czy zaproponować rabat. Jeśli w Twoim sklepie często pojawia się porzucony koszyk mail napisany sympatycznym tonem może zaradzić tej sytuacji. Pamiętaj, by nie używać natarczywych, sprzedażowych zwrotów. Postaraj się nawiązać relację z użytkownikiem. Zapewnij mu szybki sposób przejścia do serwisu w celu sfinalizowania
zamówienia.

Umożliwiaj zakupy bez rejestracji, by ograniczyć porzucone koszyki
Jedną z rzeczy, która najbardziej przeszkadza klientom, jest potrzeba założenia konta przed finalizacją transakcji. To najczęstszy powód opuszczenia strony. Żyjemy intensywnie, mamy niewiele czasu, by załatwiać prywatne sprawy. Nie każdy chce się zarejestrować w serwisie przy pierwszym zamówieniu. Widząc kolejny obowiązkowy krok w ścieżce zakupowej, klient może zdenerwować się i opuścić stronę. Brak rejestracji to wygodna opcja dla osób ceniących bezpieczeństwo danych osobowych oraz czas.Wzbudź większe zaufanie do sklepu
Porzucone koszyki w sklepie internetowym to częsta zmora nowych serwisów o jeszcze niewypracowanej marce. Klienci mający wątpliwości co do autorytetu strony mogą co prawda wybrać kilka produktów, jednak bez rzetelnych informacji na temat zwrotów i dostawy, opinii oraz danych kontaktowych opuszczą stronę bez finalizowania zamówienia. Zadbaj o to, aby Twoja strona była wiarygodna. Umieść w stopce lokalizację firmy, a przynajmniej numer telefonu lub adres e-mail. Opracuj regulamin zwrotów lub wymian. Proś o pozytywne opinie i staraj się jak najczęściej na nie odpowiadać. Większe zaufanie do marki zmniejszy liczbę porzuconych koszyków.
Choć nie zawsze mamy możliwość skłonić klienta do powrotu i dokończenia zakupów, nie
powinniśmy się zrażać. Wszystkie powyższe działania mają na celu nie tylko poprawę
konwersji, ale także przyczyniają się do wzrostu autorytetu Twojego sklepu.