Są nowoczesne, przyjazne użytkownikom oraz pozwalają odnaleźć poszukiwane informacje bez zbędnego klikania pomiędzy podstronami. Strony One-Page, bo o nich mowa, stały się w ostatnich latach niezwykle popularne. Czy oprócz niepodważalnych zalet, tego rodzaju rozwiązanie ma również jakieś wady? Jeśli planujesz stworzenie lub modyfikację serwisu internetowego i zastanawiasz się, czy ma być to strona typu One-Page, koniecznie przeczytaj ten artykuł.

Czym jest strona internetowa One-Page?
W odróżnieniu od tradycyjnej witryny One-Page website ma formę jednej karty podzielonej na sekcje odpowiadające poszczególnym pozycjom menu w serwisie. W tego rodzaju witrynach nie ma klasycznych podstron, do których przyzwyczaiły nas inne portale. Cała treść znajduje się na jednym ekranie, co znacznie ułatwia nawigację oraz płynne przechodzenie pomiędzy poszczególnymi segmentami.
Zalety stron One-Page
Oprócz tego, że strona typu One-Page prezentuje się nowocześnie i niezwykle efektownie, firmy chętnie wybierają ją również ze względu na inne, liczne zalety. Przede wszystkim takie rozwiązanie jest znacznie bardziej przystępne dla użytkowników. Jeśli Twoi priorytetem będzie uproszczenie sposobu korzystania z witryny, One-Page będzie dla Ciebie idealny. Atrakcyjny lay-out serwisu sprzyja przyswajaniu treści, a dzięki temu, że domena wczytuje się tylko raz, odbiorcy nie tracą czasu, oczekując na ładowanie poszczególnych podstron. Kolejną zaletę, którą oferuje strona internetowa One-Page stanowi jej responsywność – takie witryny zazwyczaj bardzo dobrze prezentują się na urządzeniach mobilnych. Jeśli dodatkowo szukasz rozwiązania, które pomoże Ci kreować nowoczesny wizerunek, z pewnością powinieneś zastanowić się nad tego rodzaju inwestycją. A czy przy tak wielu korzyściach, strona One-Page może mieć w ogóle jakieś wady? Okazuje się, że nie jest to rozwiązanie całkowicie wolne od ograniczeń.

Wady stron One-Page
Główny problem stanowi w tym przypadku słaba skalowalność witryny. Jeśli Twoja firma oferuje szeroki zakres usług lub bogaty asortyment produktowy, One-Page może nie wystarczyć do odpowiedniego wyeksponowania oferty. Przeładowanie takiej strony treścią sprawi, że stanie się ona mało czytelna. Zwróć również uwagę, że na tego rodzaju witrynach nie ma możliwości zastosowania linkowania wewnętrznego, czy mapy witryny, co może utrudnić prowadzenie działań content marketingowych oraz SEO. Ograniczenia dotyczą również analityki internetowej, zwłaszcza braku możliwości porównywania zainteresowania i statystyk ruchu w obrębie poszczególnych podstron.
Podsumowanie
Jak widzisz, strona typu One-Page – jak każde inne rozwiązanie webowe – posiada zarówno mocne strony, jak i wady. Podejmując decyzję o tym, jaką architekturę ma zyskać Twój serwis, powinieneś wziąć pod uwagę priorytety prowadzonego przez Ciebie biznesu,
jego specyfikę, a także oczywiście – budżet. W przypadku takich przedsięwzięć jak strona One-Page cena projektu i pozycjonowania najczęściej stanowi przedmiot indywidualnych negocjacji oraz ustaleń z agencją odpowiadającą za stworzenie oraz promocję serwisu w
sieci.