
Zastanawiasz się, jaki jest cel SEO Copywritingu? Zapoznaj się z naszym artykułem, w którym wyjaśniamy ideę pisania tekstów zgodnych z zasadami SEO, a jednocześnie atrakcyjnych dla czytelników.
Jeszcze jakiś czas temu różnice między copywritingiem na potrzeby pozycjonowania, a zwykłym tworzeniem treści do internetu były znaczące. Obecnie nie są one już tak proste do wychwycenia. Dzieje się tak przede wszystkim ze względu na zmiany algorytmów wyszukiwarek, które coraz większą wagę przykładają do jakości tekstów, a nie jedynie do obecności słów kluczowych. Na czym więc obecnie polega copywriting SEO?

Czym charakteryzują się teksty SEO?
Teksty SEO na Twojej stronie internetowej powinny być napisane zgodnie z zasadami pozycjonowania. Najprościej rzecz ujmując ¬– muszą zawierać specjalnie wybrane słowa kluczowe, czyli frazy charakterystyczne dla danej branży lub typu działalności biznesowej firmy. Jak możesz je dobrać? Najlepiej w taki sposób, aby Twoją stronę internetową łatwiej udało się znaleźć w wyszukiwarce wśród serwisów konkurencji. Możesz uwzględnić także lokalne frazy, czyli te zawierające nazwę danej miejscowości bądź regionu. W następnej kolejności umieść wybrane słowa w treści – najlepiej, gdyby były w formie nieodmienionej i odmienionej. Dzięki takiemu zróżnicowaniu, tekst będzie miał bardziej naturalny charakter dla odbiorcy. Pamiętaj, że to właśnie na te frazy będzie pozycjonowana Twoja strona internetowa.
Jakie teksty mogą być pisane zgodnie z zasadami SEO? Zakres takich treści jest obecnie naprawdę szeroki. Są to zarówno opisy produktów oraz opisy kategorii w e-sklepie, wpisy na blogach, jak i teksty na stronę internetową (np. na podstronę „O nas”, treści ofertowe itp.).

Decyduj się na jakość, a nie na ilość
Jak już wspomnieliśmy wyżej, aktualne algorytmy Google zwracają uwagę nie tyle na występowanie w danej treści słów kluczowych, co na ich kontekst, otoczenie treści, długość tekstów, a także na rozmieszczenie fraz itp. Musisz zdawać sobie sprawę, że już dawno minęły czasy, gdy o pozycji serwisu w wyszukiwarce świadczyły Meta keywords zawarte w kodzie strony internetowej. Kiedyś teksty SEO były jedynie zlepkiem słów kluczowych przeznaczonych wyłącznie dla robotów. Obecnie słowa kluczowe są ważne, ale pod warunkiem, że występują w spójnej, logicznej i przede wszystkim wartościowej dla czytelnika treści. Zapytasz pewnie – wartościowej, czyli jakiej? Takiej, którą Twój odbiorca chętnie przeczyta, zatrzyma się na danej podstronie na dłużej i wyniesie z niej istotne informacje oraz odpowiedzi na swoje pytania. Dobre treści do internetu powinny więc nieść wartość merytoryczną. Dlatego też pisanie tekstów SEO w taki sposób, aby były one nie tylko nasycone frazami, ale również interesujące dla odbiorcy jest tak trudne. Zadaniem tym zajmują się profesjonalni SEO copywriterzy, wyspecjalizowani w tej dziedzinie, mający odpowiednie umiejętności i doświadczenie. Jeśli szukasz kogoś takiego, chętnie pomożemy w realizacji celu.

Jak teksty SEO wpływają na pozycję strony w wyszukiwarkach?
Dobrej jakości teksty z odpowiednimi słowami kluczowymi, które wyszukiwarka uzna za wartościowe dla potencjalnego czytelnika, będą przez Google wyświetlane na wyższych pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania. W efekcie strona będzie lepiej widoczna dla użytkowników i ewentualnych klientów.
Chcesz, aby Twoja strona internetowa cieszyła się popularnością? Koniecznie zadbaj o profesjonalne tworzenie tekstów na stronę internetową. Najlepiej jest zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy dobiorą właściwe frazy, stworzą wartościowe treści, a następnie będą je pozycjonować w sieci.