Czy warto prowadzić blog na stronie firmowej?

projektowanie stron internetowych

Dawno minęły już czasy, kiedy blogi kojarzyły się wyłącznie z internetowymi pamiętnikami pisanymi przez nastolatków. Obecnie profesjonalnie prowadzony, ciekawy i wartościowy treściowo blog tematyczny jest na wagę złota. To również idealne miejsce, w którym firma może nawiązać lepsze relacje z klientami czy też budować swój wizerunek. Dlaczego jeszcze warto prowadzić blog korporacyjny? Jakie są jego zalety? Podpowiadamy w poniższym wpisie.

Ważne powody, dla których warto prowadzić blog firmowy

Zazwyczaj standardowa strona firmowa składa się z kilku podstron, na których znajduje się szczegółowo opisana oferta przedsiębiorstwa, historia marki, referencje od zadowolonych klientów itp. Prowadząc nawet najlepiej zaprojektowaną i opracowaną witrynę, w pewnym momencie zazwyczaj dochodzi się jednak do punktu, w którym trudno nam w naturalny sposób rozbudowywać stronę. A regularnie aktualizowany oraz rozwijany serwis jest najlepszą wizytówką przedsiębiorstwa. Dlatego też w takiej sytuacji warto pomyśleć o prowadzeniu firmowego bloga, pozwalającego na tworzenie różnorodnych wpisów.

strony www

Blog firmowy zalety

Blog firmowy jest idealnym miejscem do budowania relacji z klientami, w tym również przekonania do siebie tych niezdecydowanych. Zamieszczanie wartościowych, a przy tym przydatnych dla klienta treści pozwala na kreowanie wizerunku przedsiębiorstwa jako zespołu doświadczonych, odpowiednio wykwalifikowanych i wyspecjalizowanych w swojej dziedzinie profesjonalistów. Blogi dla firm pomagają również w budowaniu ich obrazu jako ekspertów chętnych do dzielenia się swoją wiedzą z innymi, co również wpływa na pozytywny odbiór marki przez klientów albo kontrahentów.

strony www

Blog korporacyjny jest również bardzo przydatny w przypadku rekrutacji nowych pracowników. Obecnie większość kandydatów szuka w sieci nie tylko ogłoszeń o pracę, ale także informacji na temat konkretnych firm. Prężnie działający blog prezentujący ciekawe treści branżowe, pokazujący interesujące case studies ze zrealizowanych projektów dla dużych klientów, ale również przedstawiający relacje z konferencji, targów, imprez, wspólnych wyjazdów firmowych może być ważną zaletą, dzięki której znakomity specjalista zdecyduje się na wzięcie udziału w rekrutacji.

Ponadto blog firmy może być również bardzo przydatnym narzędziem marketingowym. Artykuły napisane na podstawie aktualnej wiedzy i wytycznych z zakresu SEO oraz marketingu sprawiają, że strona firmowa staje się lepiej widoczna dla robotów wyszukiwarek. Mądrze realizowany content marketing na blogu, biorący pod uwagę nie tylko aktualność treści, ale również wplatanie w nie konkretnych fraz kluczowych czy też pisanie na szczególnie pożądane przez użytkowników tematy (np. odpowiedzi na ważne pytania, które userzy wpisują w wyszukiwarkę) pozwala zwiększyć pozycję oraz widoczność witryny w rankingach Google. W ten sposób blog może służyć nie tylko jako skuteczna pomoc klientom, ale również wiązać się z ważnymi korzyściami dla samej marki.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź też inne nasze wpisy