Skuteczna reklama na Facebooku.
Poznaj 5 wartościowych wskazówek

Chcesz dotrzeć w sieci do konkretnej grupy odbiorców, a nie wiesz jak zrobić to skutecznie? Korzystasz z Facebooka tylko w celach prywatnych, choć pragniesz rozwoju swojej firmy? Reklama na Facebooku to efektywne narzędzie, za pomocą którego skutecznie trafisz do precyzyjnie określonego grona klientów. Ten serwis jest jednym z popularnych mediów społecznościowych, używanych w nowoczesnym marketingu, który daje szerokie możliwości efektywnego promowania usług i produktów. Poznaj nasze propozycje działań i wciel je w życie, by osiągnąć sukces!

O czym musisz pamiętać, aby reklama spełniała Twoje oczekiwania?

  • Sprecyzuj cele.
  • Przemyśl użycie Facebook Ads.
  • Obserwuj, jak aktywni są odbiorcy. Pomyśl o ewentualnym dopasowaniu przekazu, np. zamieszczaniu atrakcyjnego posta.
  • Monitoruj efekty.
  • Optymalizuj budżet.

Kampanie reklamowe na Facebooku mogą przynieść Ci realne korzyści, pozwalające na realizację założonych celów marketingowych. Precyzyjnie „skrojona na potrzeby” określonej grupy docelowej reklama, stanowi gwarancję bycia zauważonym w sieci. Skuteczność reklamy firmy na Facebooku przyczynia się do:

  • budowy lub poprawy wizerunku Twojego przedsiębiorstwa,
  • uzyskania lepszej rozpoznawalności marki,
  • większego zainteresowania produktami lub usługami,
  • stałego kontaktu z klientami,
  • zachęcenia nowych użytkowników, aby odwiedzali stronę internetową.

Reklama firmy na Facebooku – namierz cel i osiągnij efekt

 

Jesteś ciekawy, jakie jest podstawowe zadanie w skutecznym dotarciu do odbiorcy? Sprecyzowanie grupy docelowej, czyli tzw. targetu. Przy wykorzystaniu narzędzia, jakim jest Facebook, reklama skierowana jest do konkretnego kręgu osób. Trafia do odbiorców, typowanych według określonych parametrów. Za pomocą odpowiednich ustawień na Facebooku można targetować reklamy według różnych kategorii (wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania).

Jakie zadania realizuje reklama na Facebooku?

  • Buduje świadomość, dzięki której dotrzesz z informacją do osób, zainteresowanych Twoimi produktami lub branżą. Poprzez rozbudowanie zasięgu własnych postów, reklamy w maksymalnie dużej liczbie zaistnieją w świadomości potencjalnych klientów, co przyczyni się do wzmocnienia marki.
  • Uaktywnia działanie. Wykorzystując potencjał narzędzi, które oferuje Facebook, reklama zachęca użytkowników do konkretnych reakcji. Dzięki kampanii ruch organiczny na stronie internetowej zwiększy się, a odwiedzający z chęcią pokażą swoje zaangażowanie np. poprzez instalację aplikacji.
  • Zwiększa liczbę reakcji na posty oraz wyświetleń filmów.

Cennik reklamy na Facebooku – koszty mierzone kliknięciem

Ile kosztuje reklama na Facebooku? Uniwersalna odpowiedź nie istnieje. Punktem wyjścia jest sprecyzowanie celu oraz efektów. Po uwzględnieniu parametrów (jednym z nich jest konwersja, czyli konkretne działania użytkownika, np. zakup produktu, rejestracja konta, wysłanie zapytania) i budżetu opracowuje się plan, mający zoptymalizować koszty w stosunku do potrzeb. Kampanię reklamową warto prowadzić w sposób ciągły, aby monitorować jej przebieg, realnie ocenić jej efektywność oraz działać w pełni elastycznie. Żaden specjalista z branży mediów społecznościowych nie przedstawi cennika reklam na Facebooku, bo wie, że każda usługa wymaga odrębnego kosztorysu. Warto jednak współpracować z profesjonalistami, aby łatwiej i szybciej osiągać upragnione wyniki.