
Zastanawiasz się, co kryje się pod tajemniczo brzmiącą nazwą „local SEO”? Być może powinieneś zainteresować się tym terminem, by wdrożyć tę strategię na potrzeby własnej firmy. Lokalne pozycjonowanie oznacza podejmowanie działań służących osiągnięciu przez daną stronę internetową jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google dla słów kluczowych bezpośrednio związanych z konkretną lokalizacją. Dla kogo ta strategia okaże się najbardziej odpowiednia?

SEO regionalne dla lokalnych przedsiębiorców
Pewnie już się domyślasz, że pozycjonowanie lokalne stanowi najlepszą taktykę dla firm prowadzących działalność na obszarze konkretnego regionu, województwa lub miejscowości. Świetnie sprawdza się w przypadku takich biznesów jak np. restauracje, warsztaty samochodowe, pizzerie, prywatne przedszkola, salony fryzjerskie czy siłownie. Jesteś właścicielem kawiarni? A może prowadzisz niewielki gabinet kosmetyczny? To rozwiązanie idealne dla Ciebie!
Dobierając odpowiednio frazy składające się z właściwego słowa kluczowego oraz np. nazwy miasta (dobra restauracja Wrocław, adwokat Sanok itp.), możesz kierować swoją ofertę do konkretnej grupy odbiorców. Dzięki temu dotrzesz do pożądanej grupy docelowej, czyli osób poszukujących konkretnych usług lub produktów na danym obszarze, a równocześnie zoptymalizujesz koszty, ponieważ regionalne SEO jest zazwyczaj mniej konkurencyjne (a tym samym tańsze) niż frazy pozycjonowane np. na cały kraj.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest ważne?
Powiedzmy szczerze – w ciągu ostatnich lat można zaobserwować zwiększoną personalizację i regionalizację wyników wyszukiwania. Algorytmy Google’a odpowiedzialne za lokalne wyniki wyszukiwania analizują słowa wyszukiwane przez użytkowników i sprawdzają, czy dana fraza wiąże się z wyszukiwaniem lokalnym, a potem wyświetlają najbardziej odpowiednie i trafne wyniki. Na przykład osoba z Poznania wyszukująca frazę „mechanik samochodowy”, dostanie w wynikach placówki z Poznania.
Tak zakłada teoria, jednak ¬ – jak możesz się spodziewać – praktyka pokazuje, że bywa z tym różnie. Największe szanse na wyświetlenie na wyższych pozycjach w wynikach organicznych mają firmy pozycjonujące się na frazy lokalne (czyli na słowa kluczowe z danym miastem bądź regionem).

Google Maps i Moja Firma otwierają przed Tobą nowe możliwości!
Chcesz, aby Twoja strona internetowa była jeszcze lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania? Samo pozycjonowanie na frazy lokalne nie wystarczy. Duże znaczenie ma również obecność przedsiębiorstwa w mapach Google’a oraz posiadanie wizytówki w Google Moja Firma. Dzięki temu Twój biznes zyskuje powiązanie z daną lokalizacją – a co za tym idzie – jest lepiej widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Brak właściwej optymalizacji strony, nieobecność w GMF czy Google Maps oraz brak innych działań z zakresu lokalnego SEO sprawia, że przedsiębiorstwo jest niewidoczne dla użytkowników i w efekcie traci wielu potencjalnych klientów.
Zapamiętaj najważniejszą wskazówkę – coraz więcej zapytań w wyszukiwarkach pochodzi obecnie z urządzeń mobilnych. W takich przypadkach mapy Google są zazwyczaj prezentowane nad wynikami wyszukiwania. Na urządzeniach mobilnych niezbędne jest wykonanie aż dwóch pełnych przewinięć ekranów telefonu czy tabletu, aby dopiero zobaczyć organiczne (naturalne) wyniki w wyszukiwarce. Twoja obecność w mapach jest więc „na wagę złota” i nierzadko może przeważyć o sukcesie firmy w działaniach marketingowych! Zacznij planować strategię już dziś! A jeśli masz jakieś pytania, postaw na wsparcie doświadczonych specjalistów z naszej firmy.