Linkowanie wewnętrzne – sprawdź jak robić to poprawnie

W obecnych czasach niemal każda firma posiada stronę w sieci. Postawienie estetycznej wizualnie, bogatej w treści i regularnie aktualizowanej witryny to jednak nie wszystko. Chcesz, aby Twoja witryna była bardziej przyjazna dla użytkowników oraz zdobywała wyższe pozycje w wyszukiwarce? Wprowadź na niej linkowanie wewnętrzne. Sprawdź, dlaczego proces ten bywa kluczowy, a także, w jaki sposób przeprowadzić go prawidłowo.

strony www

Czym jest linkowanie podstron i dlaczego powinniśmy je wykonywać?

Wewnętrzne linkowanie, czyli internal linking to proces polegający na tworzeniu odnośników do podstron w obrębie całego serwisu. Odpowiednie linkowanie wewnętrzne w witrynie może poprawić pozycje poszczególnych kategorii lub podstron w wyszukiwarkach. Im więcej odnośników prowadzi bowiem do danej podstrony, tym wyżej znajduje się ona w hierarchii treści, a w efekcie na liście wyników Google. Proces ten można też z powodzeniem wykorzystać do celów biznesowych. Linkowanie ma również za zadanie usprawnienie nawigacji na stronie.

strony www

Linkowanie wewnętrzne SEO – jak wykonać je poprawnie?

Linkowanie podstron powinno zostać zrealizowane w rozsądny sposób. Nie wystarczy umieścić w dowolnych miejscach na podstronach losowych linków. Odnośniki w linkowaniu wewnętrznym warto rozmieszczać według przemyślanego schematu. W jaki sposób zrobić to poprawnie?

strony www

Rozpisz strukturę strony

Zanim rozpoczniesz linkowanie wewnętrzne SEO, rozpisz strukturę swojej strony. Na schemacie przedstaw główne podstrony witryny, a także prowadzące z nich odnośniki do kolejnych subkategorii. Metoda ta pomoże Ci wybrać najważniejsze elementy serwisu, do których następnie skierujesz ruch. Pamiętaj, aby te elementy były dobrze przygotowane pod SEO, bogate w treści, z odpowiednimi słowami kluczowymi oraz meta tagami.

Linkowanie wewnętrzne – 3 główne metody

Po rozpisaniu schematu strony zastanów się, jaki cel chcesz osiągnąć. Istnieją trzy podstawowe metody linkowania, które skupiają się na różnych aspektach. Wyróżnia się więc linkowanie podstron z myślą o robotach indeksujących, użytkownikach bądź rozwiązanie mieszane, które przynosi najwięcej korzyści.

Odnośniki w linkowaniu wewnętrznym mieszanym

Jako że technikę kompromisu uznaje się za najefektywniejszy wybór, skupimy się na najważniejszych kwestiach dotyczących prawidłowego linkowania tą metodą. – Pamiętaj o linkowaniu ze starszych treści do nowszych, zwłaszcza artykułów albo
aktualności. Wystarczy od 3 do 5 odnośników zawierających dokładne słowo kluczowe, na które pozycjonujesz.
– Stwórz mapę witryny, szczególnie w serwisie liczącym minimum 100 podstron. Wykonaj ją w pliku HTML lub XML.
– Wystrzegaj się zwrotu „Czytaj więcej” jako anchora do linkowania w głąb tekstu. Staraj się tak zaprojektować witrynę, aby użytkownik intuicyjnie wiedział, że kliknięcie w lead, miniaturkę bądź tytuł artykułu przeniesie go w spodziewane miejsce.
– W przypadku sklepów polecanym rozwiązaniem są moduły

„Użytkownicy kupujący X nabyli też” lub „Podobne produkty”. Poza poprawą linkowania wewnętrznego SEO sposób ten zwiększa szanse na zakup towarów przez klienta. Mamy nadzieję, że wiesz już, jak prawidłowo wykonać linkowanie na swojej stronie. Jeśli masz dodatkowe pytania albo potrzebujesz konsultacji w tym zakresie, skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci wybrać rozwiązania najlepsze dla Twojej witryny.