
Duży ruch na stronie internetowej przekłada się zazwyczaj na zwiększoną sprzedaż produktów lub usług oraz kreowanie pozytywnego wizerunku marki. Dlatego też warto dbać o rosnącą liczbę odwiedzin użytkowników. Jak zwiększyć popularność stron www? Przedstawiamy kilka sprawdzonych sposobów.
Sprawdzone sposoby na zwiększenie ruchu na stronie
Sposobów na wyższe statystyki na stronie jest wiele. Można korzystać zarówno z płatnych, jak i też darmowych metod zwiększenia ruchu w serwisie. Do najpopularniejszych, a przy tym najskuteczniejszych należą: działania SEO i w social media, linki płatne (przede wszystkim reklama AdWords), tzw. marketing szeptany, content marketing, mailingi, newslettery oraz współpraca z blogerami. Dobór odpowiednich metod zależy od wielu czynników, m.in. posiadanych środków finansowych, konkretnych celów do osiągnięcia czy też branży, w jakiej działa firma.

Ruch na stronie a pozycjonowanie
Pozycjonowanie strony, czyli mądrze zaplanowane i realizowane działania SEO, pozwalają na skuteczne i długotrwałe pozyskanie zwiększonego ruchu w witrynie. Aby licznik odwiedzin na stronie zwiększał się, warto wprowadzić na niej treści pisane według zasad SEO, czyli m.in. aby zawierały określone słowa kluczowych, a także dotyczyły tematów, które szczególnie interesują użytkowników. Dzięki temu userom wpisującym konkretne frazy w wyszukiwarkę, wyświetlą się podstrony odpowiadające tematycznie na jego zapytanie. Warto podkreślić, że ruch organiczny z wyszukiwarek jest bardzo znaczący procentowo, a równocześnie stosunkowo tani do uzyskania.
Linkowanie wewnętrzne
Co istotne, według algorytmów Google’a, siły danej domeny nie determinuje jedynie ilość backlinków. Duże znaczenie odgrywa kierowanie ruchu na stronie do innych podstron, czyli tzw. wewnętrzna struktura linkowania. Tworząc treści w witrynie (zarówno wpisy blogowe, jak i zawartość innych podstron), warto zastosować w nich linkowanie wewnętrzne, czyli odnośniki do innych artykułów zawartych w serwisie. Zabieg ten pozwala generować ruch w obrębie całej witryny oraz wpływa na jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dzięki niemu można także przekierować usera do innych wartościowych treści, zwiększyć jego zainteresowanie, a tym samym budować wizerunek marki jako eksperta w danym temacie i dziedzinie.

Portale społecznościowe
Ważnym źródłem pozyskiwania ruchu na stronie www są media społecznościowe. Profile na Facebooku, Twitterze czy LinkedIn oferują niezwykłe możliwości dotarcia do nowych i obecnych klientów, w tym także przekierowania ich do witryny. Firmowe konta i kanały na portalach społecznościowych mogą być wykorzystywane m.in. do informowania userów o pojawieniu się nowych produktów lub usług, zachęcenia do przeczytania nowego artykułu czy też wzięcia udziału w webinarze albo szkoleniu. Regularne aktualizowanie fanpage’ów, dobry kontakt z użytkownikami oraz pomysły na ciekawe, wartościowe treści, dość szybko owocują zdobyciem ruchu w witrynie. Poza działaniami bezpłatnymi, warto również pomyśleć o płatnych formach pozyskiwania ruchu, czyli o reklamie w social media.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź też inne nasze wpisy