
Spójne logo firmy, kolorystyka i inne elementy budują wizerunek marki oraz jej odbiór przez potencjalnych klientów czy kontrahentów. Czym konkretnie jest system identyfikacji wizualnej i dlaczego warto o niego zadbać w przedsiębiorstwie? Dowiedz się z poniższego wpisu.
Dlaczego warto zadbać o identyfikację wizualną
w internecie?
Identyfikacja wizualna firmy to całokształt symboli używanych przez przedsiębiorstwo celem wzmocnienia jego rozpoznawalności. Określona kolorystyka, logo czy też symbol firmy stają się swego rodzaju wizytówką marki. To, jak wielkie mają one znaczenie, świadczy choćby powszechna znajomość oraz świadomość konkretnych znaków wizualnych największych firm. Słynne nadgryzione jabłko (logo Apple), duża, żółta litera M (McDonald’s) czy też charakterystyczna „łyżwa” (Nike) to znaki, których nikomu przedstawiać nie trzeba.

Starannie opracowana, spójna identyfikacja wizualna pomaga więc budować tożsamość firmy, a także jej świadomość wśród odbiorców. Pozwala skutecznie wyróżniać markę na rynku oraz kreować jej wizerunek, oparty na konkretnych skojarzeniach i odczuciach. To szczególnie istotny aspekt w działaniach marki w sieci. Różnorodne działania reklamowe (m.in. mailingi, kampanie banerowe lub w social media, aukcje internetowe, newslettery itp.), a także sama strona www powinny mieć spójne elementy – logo firmy oraz określoną kolorystykę. To pozwoli wyróżnić firmę na tle innych i budować jej image.
Czasem jedno spojrzenie na nawet niewielką reklamę graficzną, bez czytania jej treści, wystarczy, aby wiedzieć, o jaką markę (i jej ofertę) chodzi. Skojarzenie firmy wyłącznie po konsekwentnej, konkretnej kolorystyce oraz logo (nawet bez nazwy marki) to duży sukces wizerunkowy przedsiębiorstwa, przekładający się również na korzyści finansowe (większą sprzedaż produktów albo usług).

Corporate identity na stronie www
Spójność wizerunku marki powinna być widoczna na każdej płaszczyźnie jej działania, w tym również stronie internetowej. Serwis powinien więc posiadać dobrze widoczne logo, a także być utrzymany w firmowej, ściśle określonej kolorystyce. Elementy te powinny oddawać ducha oraz ideę marki. Zastosowanie konkretnych barw na stronie umożliwia wywołanie w klientach pożądanych skojarzeń z marką, a nawet zmotywowanie ich do podjęcia określonych działań. Przykładowo, barwa żółta kojarzy się z ciepłem, radością, słońcem i szczęściem, wywołuje przyjemne odczucia, dlatego zaleca się stosowanie jej w przypadku produktów czy usług dla dzieci, a także w branży podróżniczej. Jest niewskazana w towarach luksusowych. Z kolei czerwień na stronie www, ale również w logo marki działa motywująco, pobudzająco. Kolor ten świetnie sprawdza się również jako barwa stosowana w przyciskach typu call to action.
Stworzenie spójnej CI powinno być poprzedzone szczegółowymi analizami dotyczącymi grupy odbiorców oraz specyfiki danej marki. Dopiero po określeniu wartości, które marka chce komunikować, a także klienta docelowego, do którego chce trafić, możliwe jest efektywne zaprojektowanie dobrego systemu identyfikacji wizualnej. Należy pamiętać, że spójna identyfikacja wizualna powinna być konsekwentnie stosowana we wszystkich materiałach promocyjnych – wizytówki, teczki, papier firmowy itp., a nawet identyfikatorach pracowników oraz w wystroju biura.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź też inne nasze wpisy