
Jesteś aktywnym użytkownikiem internetu? Pewnie obserwujesz szereg działań podejmowanych przez marki i firmy. W efekcie doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że media społecznościowe stanowią aktualnie nieodłączny element strategii marketingowych. Nie wystarczy jednak tylko istnieć w social media, aby bez wysiłku zdobyć nowych klientów i umocnić pozycję firmy wśród tych obecnych. Warto zadać sobie pytanie – jak skutecznie realizować marketing w mediach społecznościowych?

Pamiętaj – właściwy plan to podstawa!
Pewnie rzadko się nad tym zastanawiasz, ale jednym z częściej popełnianych błędów, jeśli chodzi o marketing w social media, jest działanie bez ustalonego wcześniej planu. Już spieszymy z rozwinięciem tematu. Choć w niektórych branżach spontaniczne wpisy „na gorąco” są zasadne, a nawet pożądane, to jednak sama strategia i świadome planowanie działań marketingowych okazują się o wiele lepszym rozwiązaniem.
Myślisz o aktywnym wejściu w obszar social mediów? W pierwszej kolejności poświęć trochę czasu na skrupulatną analizę i research. Firmowy fanpage na Facebooku w obecnych czasach stanowi właściwie podstawę, ale zastanów się również, czy obecność w innych mediach (takich jak Instagram, Twitter, Snapchat, YouTube) nie będzie dobrym kierunkiem dla Twojego biznesu. Zastanawiając się nad wyborem odpowiedniego kanału komunikacji, weź pod uwagę grupę docelową swojej firmy. Na przykład, jeśli chcesz dotrzeć ze swoim produktem do młodych osób, nie możesz zapomnieć o atrakcyjnych kanałach na IG lub YT.
Układając odpowiednią strategię, zastanów się, w jaki sposób Twoja firma ma się komunikować z odbiorcami. Ogromne znaczenie ma konsekwencja. Stała obecność w social media wiąże się z aktywnością w komunikacji z odbiorcami. Jeśli już informujesz na swojej stronie internetowej, że jesteś obecny na Facebooku, nie możesz dopuścić, by ostatni post, który zobaczy potencjalny klient po wejściu na fanpage, był sprzed kilku miesięcy. Zawsze staraj się również odpowiadać na wszystkie pytania zadawane przez użytkowników w komentarzach lub za pośrednictwem Messengera. Sprawnie i systematycznie prowadzone profile są podstawą sukcesu działań firmy w social media.

Postaw na Facebook Ads i marketing wirusowy
Myślisz o przygotowaniu ciekawych i atrakcyjnych wizualnie postów lub video na FB? To dobry kierunek! Warto je rozreklamować, zwłaszcza gdy nie masz jeszcze dużej grupy fanów. W tym celu możesz wykorzystać Facebook Ads i opcję promocji posta. Albo stwórz od podstaw nową kampanię reklamową i wyświetlaj ją osobom ze ściśle określonej grupy docelowej. Szczególnie ciekawe publikacje zaczynają szybko „żyć własnym życiem”, użytkownicy dzielą się nimi ze znajomymi i w ten sposób – już bezpłatnie – firma może zyskać nowych odbiorców i fanów.

Umożliwiaj zakupy w social media
Promocja w social media pozwala w skuteczny sposób budować wizerunek przedsiębiorstwa, docierać do nowych odbiorców oraz zwiększać rozpoznawalność marki lub firmy. Ale wspomniany Facebook ma jeszcze jedną świetną opcję – umożliwia robienie zakupów bezpośrednio z tej platformy. Sklepy internetowe mają możliwość stworzenia własnego e-sklepu na FB, dodania katalogów produktowych i aplikacji związanych z daną marką. Globalne statystyki pokazują, że zakupy bezpośrednio z poziomu fanpage’a cieszą się coraz większym powodzeniem wśród klientów.
Facebook, YouTube, Instagram i inne kanały cieszą się niesłabnącą popularnością użytkowników internetu. Warto to zainteresowanie wykorzystać. Mądrze zarządzane media społecznościowe w marketingu mogą stać się bardzo wartościowym źródłem ruchu i sprzedaży. Jeśli nie masz pomysłu, jak się zabrać za planowanie przemyślanej strategii, skonsultuj się z naszymi specjalistami. Chętnie pomożemy Ci przygotować plan działań, który przełoży się na realne zainteresowanie użytkowników Twoją firmą!