Na czym polega identyfikacja wizualna firmy?
Poznaj narzędzie
i wyróżnij się na tle innych!

Szukasz sposobu, by skutecznie wyróżnić się wśród konkurencji na rynku, a w efekcie osiągnąć sukces? Identyfikacja wizualna firmy jest jednym z podstawowych narzędzi do zarządzania marką, pozwalającym na zbudowanie konkretnego wizerunku przedsiębiorstwa. Oto kilka naszych wskazówek, które pomogą Ci zadbać o swój biznes.

 

Identyfikacja wizualna, czyli co?

 

Zastanawiasz się, jakie działania niesie za sobą termin „Visual Identity”? To niewerbalna forma kształtowania tożsamości marki. Jej podstawowymi elementami są: starannie opracowane logo firmy, kolorystyka i typografia. Weź pod uwagę, że na budowanie image’u przedsiębiorstwa wpływa każdy element – począwszy od kroju pisma oraz kolorystyki materiałów promocyjnych i strony internetowej, przez wygląd firmowych budynków, pojazdów czy opakowań produktowych, aż po ubiór pracowników.

Najważniejszy element – logo

 

Wystarczy rozejrzeć się wokół siebie na ulicy, by dojrzeć rozmaite znaki graficzne. Z logo masz do czynienia w przypadku dokumentów, materiałów marketingowych, stron internetowych, a także witryn sklepowych. O co powinieneś zadbać, przygotowując taki symbol na potrzeby Twojego biznesu? Logo powinno być czytelne, proste, a jednocześnie budzące pozytywne skojarzenia i odczucia. Najlepiej, by poprzez odpowiedni dobór czcionki, kolorów i ewentualnie grafiki wskazywało określone wartości i budziło konkretne emocje u odbiorców. Dobrze dobrane logo jest kluczem do sukcesu, czego dowodem są przedsiębiorstwa, których znak stał się czymś więcej niż tylko symbolem – osobną, znakomicie rozpoznawalną marką o światowym zasięgu (np. słynne „M” u McDonalds czy znaczek Nike).

Pewnie zdajesz sobie sprawę z tego, że projektowanie logo nie jest łatwym procesem. Wymaga nie tylko umiejętności graficznych, ale również marketingowych oraz podejścia koncepcyjnego. Duże znaczenie ma również wiedza w zakresie najnowszych trendów branżowych, symboliki określonych kolorów czy konotacji i wrażeń, które one wywołują. Przed rozpoczęciem prac nad samym stworzeniem znaku, liczy się szczegółowe określenie, co ma on oznaczać, jakie skojarzenia budzić czy jakie emocje wywoływać u odbiorców. Z tych względów warto powierzyć tworzenie logo profesjonalistom, którzy zawodowo zajmują się projektowaniem identyfikacji wizualnej dla firm. Potrzebujesz doraźnego wsparcia w pracach nad projektem? A może chcesz kompleksowo, od początku do końca przekazać to zadanie specjalistom? Koniecznie zapoznaj się z ofertą naszej firmy.

Pójdźmy o krok dalej. Przygotowanie logo powinno również uwzględniać dobór odpowiedniej kolorystyki. Chodzi o barwy, którymi na co dzień posługuje się przedsiębiorstwo. Jednolite kolory powinny obowiązywać we wszystkich elementach systemu Visual Identity, np. na obrendowaniu floty samochodowej, na firmowych strojach, gadżetach czy też farbie użytej do pomalowania budynku. Podobnie przedstawia się kwestia kroju liter odwołującego się również do logo albo użytego przy nim sloganu. W takiej sytuacji tę samą czcionkę można zobaczyć np. na wizytówkach, drukach firmowych czy papierze listowym.

Pamiętaj – poszczególne elementy identyfikacji powinny zostać szczegółowo zapisane w tzw. księdze identyfikacji wizualnej. Ważne jest, aby zawarte w niej zasady i wytyczne były sumiennie przestrzegane. Tylko wówczas można stworzyć jednolity przekaz, a w efekcie osiągnąć określony wizerunek.

 

Przemyśl strategie swojej strony internetowej

 

Serwis internetowy firmy i zawarte na nim projekty graficzne również powinny odwoływać się wizualnie do treści zawartych w księdze. Najlepiej, aby grafika na stronę www została przygotowana indywidualnie, np. przy wykorzystaniu wykonanych zdjęć obiektów czy stanowisk firmowych, pracowników lub produktów. Jest to o wiele lepsze rozwiązanie, niż pobieranie fotografii z banków zdjęć, do których dostęp ma każdy. Podobnie jak w przypadku logo lub księgi, również projektowanie grafiki i jej odpowiednie rozmieszczenie na stronie internetowej najlepiej jest powierzyć specjalistom. Dzięki temu zyskujemy pewność, że całość będzie spójna i zgodna z Corporate Identity przedsiębiorstwa.

Chcesz dołączyć do grona przedsiębiorstw, które mają spójny wizerunek i przemyślaną identyfikację? Zaplanuj krok po kroku konkretne działania. Opracuj logo, materiały marketingowe i szatę graficzną strony internetowej. Jeśli potrzebujesz wsparcia specjalistów, skontaktuj się z naszą firmą.