
Dobry landing page powinien być przede wszystkim skuteczny, czyli spełniać założony cel, jakim jest dokonanie rejestracji, zapisanie do newslettera, zakup produktu czy też wypełnienie formularza kontaktowego. Nawet najlepsza kampania mailingowa, banerowa czy Google Ads może okazać się klęską, jeśli strona docelowa nie będzie konwertować. Jak więc stworzyć skuteczny landing page? Poznaj 5 sprawdzonych sposobów.
Chcąc opracować i wykonać efektywny, ciekawy landing page, powinieneś przede wszystkim:
– skoncentrować się na ściśle określonym celu,
– stworzyć unikalny, celny i wartościowy content,
– zamieścić dobrze widoczne przyciski call to action,

Główny cel strony docelowej
Strona lądująca z założenia powinna realizować jeden, określony cel. Dlatego należy się na nim skoncentrować, dopasowując pod niego każdy element witryny i określając, czy np. jest on niezbędny do osiągnięcia danego rezultatu. Często popełniany błąd na LP to zamieszczanie niepotrzebnych detali, grafik i odnośników, które odwracają uwagę od sedna strony. Poza tym, jeśli jej celem jest wypełnienie formularza, należy sprawdzić, czy działa on poprawnie, nie wyświetla błędów, prawidłowo zapisuje dane na serwerze. Z kolei w przypadku landingu nastawionego na sprzedaż produktu, trzeba koniecznie sprawdzić, czy opcja dodawania do koszyka, ale też cały proces zakupowy wraz z płatnością działają właściwie.
Treść rozwiewająca wątpliwości
Istotnym elementem strony docelowej jest również trafny, rozwiewający wątpliwości tekst. Powinien on być unikalny, zawierać najważniejsze szczegóły dotyczące oferty oraz za pomocą języka korzyści przekonać użytkownika do zrealizowania przez niego konkretnego celu. Jeśli zadaniem LP będzie zbieranie danych kontaktowych użytkowników, na stronie powinna się także znaleźć informacja o tym, jaki podmiot i w jakim celu gromadzi owe dane. Co ważne, wartościowa, autorska i rozbudowana treść jest również niezbędna pod pozycjonowanie landing page.

Buttony call to action
Ważnym elementem każdego LP jest też odpowiedni przycisk call to action, czyli element strony nawołujący do wykonania określonej czynności. Powinien być on dobrze widoczny (w przypadku długich stron lądujących, najlepiej zamieścić button w 2-3 miejscach), kontrastowy, duży oraz zawierający wezwanie do konkretnego działania, takie jak np.: kup teraz, przejdź dalej, kupuję, rezerwuję itp.
Mądrze opracowany formularz
Aby użytkownik wypełnił formularz rejestracji, zakupu, kontaktu, zapisu do newslettera itp., powinien zostać on odpowiednio opracowany i wykonany. Nie może być zbyt długi (każde dodatkowe pole wpływa negatywnie na konwersję), powinien natomiast zawierać miejsce na niezbędne zgody (np. przetwarzanie danych) oraz jasno informować, jaki jest jego cel.
Testuj, badaj, sprawdzaj
Stworzenie idealnej wersji strony docelowej nie jest proste. Dlatego też, jeśli masz różne pomysły na skuteczny landing page, to nie obawiaj się ich testować, aby przekonać się, który najlepiej się sprawdza. Pomocne okażą się z pewnością profesjonalne narzędzia, takie jak np. Google Analytics Eksperymenty. Do samego tworzenia różnych wersji stron lądujących, pomocne będą specjalne aplikacje, np. Landing Page Project.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź też inne nasze wpisy